I can be so mean when I wanna be

18.39

Neeej. Äre 18års kris...!!??
Eller snarare studentkris!? Jag längtar ju efter att bli 18, men att ta studenten skrämmer mej lite ärligt talat... LITE... NEj, Mycket är rätta ordvalet!!

Insåg precis att vi har mössprovning nästa vecka..
OMG.

Jag vill inte bli stor!! Jag har ju ingen ANING om vad jag ska göra med mitt liv..

måste ringa H.
aah shit



UPPDAT. 20.28


Så,. Nu har jag lugnat mej...
och läst lite poesi... (svenska B kusrsen, wohoo)
Och pluggat samhälle...
Läste en tidningsartikel om bilbränder, asså anlagda bilbränder som ungdomar... anlägger helt enkelt...
Främst var det i göteborg, uppsala och typ förorter...
Det är såklart ett brott (vi håller på med brott och straff, kriminalitet och drogmissbruk)
Men vad jag la märke till i artikeln var att det står "...de här killarna..." eller "...dessa unga män"  "..pojkarna som är ute och härjar..."
Ingenstans i hela artikeln var det tal om att det fanns tjejer inblandade i ungdomsgängen...
Och då undrar jag: Vet polisen/jornalisten/socaialpsykologen (Whatever) säkert att det är killar??
Eller förväntar de sej bara inte att det ska vara tjejer?
Detta blir första frågan till samhällsmajjen imorn alltså... hm.

ahja, säger väl godnatt nu då.
smek




Lyssna på bästa förfestlåten. Assåååå: "I gotta feeling"- Black eyed peas




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0