Söndag/längtan

Idag körde jag upp till ishallen tidig morgon och tittade på konståkning.
Kände att jag behövde en stund för mej själv och bara njuta.
Skären som tas. Ljudet av skenor som raspar, trycker, skär i isen från djupa knän. Taggar som sätts i.
Jag blundar och tar ett djupt andetag. Lyssnar. Njuter.
Det spelar nog ingen roll hur gammal man än blir, hur mycket man hittat sej eller inte eller hur långt iväg man flyttar, det är något speciellt med ishallen. Ishallen som varit mitt andra hem i så många herrans år. Känslan. Dofter. Ljud. Piruetter.
Efter skridskotittandet blev det en runda ut i skogen, kändes skönt att få springer ur benen.
Söndagen börjar lida mot kväll och senare ska jag hemåt korren för att sedan möta upp den käre på station.
Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0