en röd vecka på en rosa månad

Så sant som det är sagt ,
Oktober - en månad i rosa bandets tecken !
Även kyliga vindar, iskalla morgnar, regniga eftermiddagar och mörka kvällar...
HÖSTEN e här :) Och stressen.
 
Min tillvaro fylld av stressade människor, VFU timmar som ska samlas, studiebesök som ska göras, skolarbete som ska skrivas, kurslitteratur som ska läsas etc etc.
Träna ska man hinna, och boxningshandskar har jag köpt och svettiga lindor som ska hängas upp och luftas, nya balettskor som ska gås in, etc.
Och man måste äta, så man måste handla, så man måste laga mat,
så man måste göra matlådor etc etc. shit..
 
Så idag fick jag av en slump en ledig eftermiddag och YES, en välbehövlig eftermiddag som dessutom bjöd på vackert väder. Jag gjorde det enda rätta: Köpte med mej lunch i form av salladsbar och ciabatta med creme bonjour kantarell (mumz) och så gick jag och W en promenad längs ån och åt ute i solskenet och höstkylan.
 
Känns som att det vänder :) 
Efter att allt gått emot mig ett tag (och jag började ifrågasätta universums förmåga att döma rättvist, eller har jag verkligen sååå dålig karma??? :o ) så verkar saker och ting ordna upp sej igen...
kanske,.. ska inte jinxa... (yes there is such things as a jinx)
 
häjdaa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0